Hoe het allemaal begon.

Het is 2012 als onze oprichter Jurjen aan de slag gaat als Publieksmedewerker bij het Grachtenmuseum in Amsterdam. Hij raakt niet alleen enthousiast over de museumwereld, maar ziet ook hoe uitdagend het is om iedere dag de bezoekers hartelijk en professioneel te kunnen ontvangen. Jurjen ziet dat musea onderling al heel goed samenwerken op verschillende terreinen, maar ziet ook hoe kwetsbaar je bent wanneer je als museum het publieksteam zelf op orde moet krijgen en houden.

Hier ontstaat voor hem het plan om de onderlinge samenwerking tussen musea ook op personeelsgebied te versterken. Hoe zorg je dat een medewerker zich thuis voelt in een team? Hoe zorg je dat contractueel alles in orde is? Maar ook: hoe voorkom je dat je als museum in de problemen komt als er een medewerker uitvalt? Deze vragen vormen in 2014 de start van wat inmiddels is uitgegroeid tot een energiek bureau met dertien collega’s!

Vanuit ons mooie kantoor op de bovenste verdieping van het Grachtenmuseum werken we dagelijks met de leukste musea en zorgen we dat we met ‘onze’ publieksmedewerkers en museumdocenten het verschil kunnen maken. Wat ons uniek maakt is de samenwerking die wij tot stand brengen tussen musea onderling. Hoe fijn is het dat je als museum gebruik kunt maken van een groot netwerk en zo je personele uitdagingen op orde hebt. We zien onszelf dan ook niet als uitzendbureau, maar als ‘matchmakers’. We zijn persoonlijk, vakkundig en hebben het hart op de juiste plaats. We lossen personele uitdagingen op, met steeds dat uiteindelijke doel voor ogen: de museumbezoeker de best mogelijke ervaring bezorgen.

Meer leren over ons?
INTERVIEW MET LEONIE EN JURJEN

Werken bij Hôtes Culture staat voor samenwerken en aandacht voor mensen. Hier haal ik elke dag enorm veel energie en voldoening uit! - Chelsea van der Linden, Hoofd Bedrijfsvoering

Heb je vragen of ben je op zoek naar meer informatie?

Neem gerust contact met ons op, we vertellen je graag meer!

Leonie Hangoor

Jurjen Smits